All Categories
Featured
Table of Contents
Natuurlijk bedoeld Menno dat het beter zou zijn om bij hun "de" cursus te gaan volgen. Het is hun bedrijf tenslotte dus begrijpelijk. Ik denk alleen dat juist zo'n cursus vooral op korte termijn veel voordelen heeft. Maar wat te denken van op langere termijn zoals jaren? De doorsnee caravanner "oefend" maar een paar keer per seizoen.
En of men dan alle manouvreerkunsten nog beheerst is nog maar de vraag. Kijk en dat heb je dus niet met een mover! Ook al is het een flinke investering. Net als de cursus uiteraard - fastway transport. Jan antwoordt op 5 april 2009:Leuke reclamespot Menno, misschien is het iets om voor de luilakken onder ons een cursus "beter moveren" te gaan geven? 😉 Tijs antwoordt op 5 april 2009:Ik ga niet elk jaar op cursus (sorry Menno) en zal uit gemakzucht iets vaker de mover gebruiken dan Bert en Menno, maar inderdaad, op de openbare weg moet je die dingen niet hoeven gebruiken
Want inderdaad Janka, als je in de winter de caravan (of andere aanhanger) niet gebruikt zitten die vaardigheden weer aardig onder het stof. Maar ik denk/hoop dat het merendeel de mover toch alleen voor op de camping heeft en niet voor op de weg. Jan@ antwoordt op 5 april 2009:Het hoge woord is eruit, Menno gaat ook aan de mover: proficiat.
Tenzij het de sport/uitdaging is natuurlijk. Alleen ik heb andere uitdagingen. Dirk antwoordt op 5 april 2009:Een hoop gezeur over wel/geen mover wel/niet kunnen manouvreren met een caravan. Ik rij al jaren met een caravan (transport berlin). Manouvreer, al zeg ik het zelf, als de beste. Heb t�ch een mover Truma SE
Dus mensen, wat een ander er van denkt: kun je een mover betalen dan zeker doen!!! Caravantrekker (Menno) antwoordt op 5 april 2009:Janka schreef: "Natuurlijk bedoeld Menno dat het beter zou zijn om bij hun "de" cursus te gaan volgen. Het is hun bedrijf tenslotte dus begrijpelijk. Ik denk alleen dat juist zo'n cursus vooral op korte termijn veel voordelen heeft.
Je leert geen, althans niet in onze cursus, trucjes maar inzicht in het manoeuvreren - transport vergunning opleiding. Dat inzicht als je dat eenmaal hebt verleer je nooit meer, ook niet als je fysiek er op achteruit gaat. Door dat 'inzicht' zal je merken dat je zoals gezegd veel meer kan doen met de auto dan je denkt
Het grote 'gevaar' blijft dat (te) veel mensen denken "ik heb een mover dus waarom zou ik beter willen omgaan met m'n caravan". antwoordt op 5 april 2009:Ik kan het niet anders dan volledig met je eens zijn in deze Menno. Zonneklaar moet zijn dat je met een zelfaangedreven caravan op meer plekken kan komen dan met een moverloze.
En nogmaals, een mover maakt het voor velen mogelijk �m te caravannen en dat maakt onze hobbie alleen maar toegankelijker, tot op hoge leeftijd (transport mervielde). Dat is toch alleen maar iets moois? Wat dus niet begrepen wordt is waarom gemeend wordt zo krampachtig het gebruik van dat ding te moeten rechtvaardigen
En dat wij reageren komt vooral uit het feit voort dat er zoveel tegen het gebruik van een mover geageerd wordt en dat sommige reacties zelfs een beetje stuitend zijn c.q. overkomen. Dat daar op gereageerd wordt lijkt mij niet meer dan logisch. Wij zeggen niet dat het zonder mover niet kan.
Wij missen vooral het begrip waarom wij zo'n ding hebben laten monteren (société de transport liège). Als jij dat als "rechtvaardigen" ervaart moet jezelf weten. En Menno, ik ben het niet geheel met je eens. Als je iets hebt geleerd dan zal je toch echt die handelingen vaker moeten doen dan een paar keer per jaar wil men de kennis op peil houden
Gewoon omdat men het niet vaak genoeg doet en blijft doen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. RobD antwoordt op 6 april 2009:Mijn vader zou blij zijn geweest met de mover, niet vanwege lichamelijke gebreken, maar enkel uit het feit dat hij met zijn combi geen 5 mtr achteruit kon rijden. Toch is deze man overal gekomen: 6x Nordkaap, 3x Athene (gereden, niet met de boot) 2x Gibraltar en 1 x Marocco.
Hij vertrok medio mei en kwam eind augustus weer terug. Altijd zonder schade. Menno, we hebben er alles aan gedaan om hem dat inzicht te geven of het bijbehorende gevoel: helaas - transport en commun barcelone. Dagen zijn er gespendeerd om hem het bij te brengen. Niets, geen gevoel erbij. Mijn broer en ik rijden beide met C'van en prikken hem overal in zonder problemen
Lambert antwoordt op 6 april 2009:Ben in het bezit van truma se movers. Een modderige camping met een zwaardere caravan, dan kun je het zelfs met movers gewoon vergeten, de rollen worden vettig en slippen gewoon door.(eigen ervaring in Geislingen , Duitsland, dat deed de voorwielaangedreven auto trouwens ook) Dan heb je toch nog wel een viertal sterke mannen nodig om de handel op zijn plek te zetten.
william antwoordt op 19 april 2009:Omdat mijn vrouw en ik beiden wat rugproblemen begonnen te krijgen, hebben we na lang aarzelen en rekenen toch maar een mover laten plaatsen onder onze caravan - licence de transport. Hij werd eind maart geplaatst en op 1 april(!) vertrokken we richting Spanje in het volste vertrouwen dat we dit jaar de caravan zouden kunnen plaatsen zonder veel moeite
Wij gaan al jaren bij de zaak waar we onze caravan kochten en gingen ervan uit dat dit een zaak van vertrouwen was. De depanneur heeft alles nog eens extra goed aangeschroefd en we vertrokken terug zuidwaarts, met in ons achterhoofd het idee van niet tot Spanje te rijden maar in Frankrijk te blijven en zo veel mogelijk op vlak terrein en de hele mover niet te gebruiken.
Autobaan afgesloten, terug depanneur bijgeroepen,nieuwe banden besteld waar we twee dagen moesten op wachten en bij aankomst van de nieuwe banden, wat bleek: de mover bleek zich weer zo verplaatst te hebben dat hij nu ook muurvast zat en er weer een depannagewagen moest komen om alles los te maken (de derde depannagewagen op 14 dagen, indien u even meerekent - de monteur van de nieuwe banden niet meegerekend).
Het merk van de mover: Move Control Economy - Reich - transport en logistics gent. Bij het lezen van de verschillende reacties over movers vinden we geen enkele klacht zoals de onze terug, kunnen we er dus vanuit gaan dat de ganse zaak allesbehalve deskundig gemonteerd werd? Janka antwoordt op 19 april 2009:Ik denk het wel
Ik neem aan dat de leverancier alles weer netjes voor jullie in orde zal maken, want deze problemen moeten toch echt aan de montage gelegen hebben. Bij mijn eigen Reich movecontrol is alles sedert 2004 gewoon op zijn plaats gebleven, ook na gebruik met flinke belasting. Tijs antwoordt op 19 april 2009:Ik zou het ook op de montage houden.
Jan@ antwoordt op 20 april 2009:Heel vervelend voor betrokkene maar een ondeskundige montage heeft natuurlijk niets te maken met de voors en tegens van een mover - entreprise de transport belgique. Lambert antwoordt op 20 april 2009:Wat heet ondeskundigheid, dankzij deze site heb ik al een hele hoop geleerd. Ondeskundigheid komt veel voor bij dealers, als men maar kan verkopen
Wat blijkt, de kabel is niet pasgemaakt maar de overtollige kabel is achter een paneeltje gepropt en jawel gedeeltelijke helemaal weggesmolten en de binnenzijde van de caravan ter plekke zwartgeblakerd. Zelfde dealer bouwt alle zware spullen aan dezelfde zijde van de caravan in. Fietsrek wordt doodleuk achterop gemonteerd, dit terwijl in het handboek van Fendt staat dat er sinds 2002 geen verstevigingen meer in de achterwand worden aangebracht, omdat testen hebben uitgewezen dat fietsen achterop de stabiliteit negatief be�nvloeden (mijn caravan is van 2007).
Helaas ben ik i.v.m. garantie nog even aangewezen op de dealer - entreprise de transport. Ton van Leeuwen antwoordt op 20 april 2009:De kennis bij een aantal caravandealers is inderdaad vaak om te huilen. Ik ken een (hele) grote, gerenommerde, die het presteerde om koelkasten aan te sluiten middels een 1 mm� snoertje. antwoordt op 20 april 2009:Lambert schrijft:��
Wat blijkt, de kabel is niet pasgemaakt maar de overtollige kabel is achter een paneeltje gepropt en jawel gedeeltelijke helemaal weggesmolten en de binnenzijde van de caravan ter plekke zwartgeblakerd.� � Op een antennekabel staat geen vermogen waar de caravan zwart van blakert. Deze kabel is niet zoals een e-snoer op maat te knippen en af te schoenen(met een stekker) maar bestaat uit ��n stuk.
Het komt voor dat er onvoldoende detaillistische kennis heerst bij dealerbedrijven - luchthaven transport. Het komt vaker voor dat er onvoldoende vakkennis bij klanten aanwezig is om het tekort aan detaillistische dealerkennis op de juiste waarde te schatten waardoor de dealer als geheel onkundig wordt gekwalificeerd wat niet altijd terecht is. De enige juiste manier om hier mee om te gaan is de dealer erop aan te spreken en deze de gelegenheid te geven het onjuist geachte te corrigeren of toe te lichten
Lambert antwoordt op 20 april 2009:@ Roel Ik zal dit zeer zeker bespreken en hem de gesmolten bedrading laten zien. Het is overigens een ingebouwde autoradio (geadviseerd door, gekocht bij en ingebouwd door de dealer) en sommige antennes vragen wel degelijk stroom. Hoewel dit een normale met de hand uit te schuiven antenne was.
Dat laatste mis ik als beginnende caravanner en dat is jammer, gelukkig is er deze site. RobD antwoordt op 21 april 2009:Als een antenne al stroom verlangt is dit niet via de normale kabel (radio-antenne) maar via een separate 12v kabel - transport goyvaerts. De zwart geblakerde antenne kabel moet dus een andere oorzaak hebben
Gemak dient nu eenmaal de mens en het gemak kan omslaan in nonchalance of ondeskundigheid. Waarom de auto als mover gebruiken als er zo'n ding onder hangt? Maar wat als dat ding het ineens laat afweten? Dan zal men toch terug moeten kunnen vallen op de auto als mover. En vaak gaat het dan alsnog mis.
Gemak dient nu eenmaal de mens en het gemak kan omslaan in nonchalance of ondeskundigheid.� En dat is nu precies waar het om gaat. Die nonchalance of ondeskundigheid moet iedereen maar accepteren als volkomen normaal. 😉 Tijs antwoordt op 21 april 2009:En wat als die auto het laat afweten. Dan zal men toch terug moeten kunnen vallen op een paard als trekker.
😉Jan@ antwoordt op 22 april 2009:Inderdaad, er worden op dit forum wel heel veel spijkers op laag water gezocht, oftewel ""problemen"" gcree�rd die nauwelijks of niet voorkomen (essers transport). Men verzint wat af om gelijk te hebben. Jan antwoordt op 23 april 2009:Het "moveren" geeft ook wel een zekere status, zeker als je een grote caravan hebt
Het is ook beter voor de koppleling van je auto denk ik dan maar, of kan iemand hier achteruit zijn caravan parkeren zonder slippende koppeling? Pieter antwoordt op 23 april 2009:*** Als een antenne al stroom verlangt is dit niet via de normale kabel (radio-antenne) maar via een separate 12v kabel.
*** Blikseminslagje tijdens afwezigheid? En die movers: Noch Menno, noch Bert, noch Roel, noch wie dan ook, kan voor een ander bepalen wat goed of beter is. Toch gebeurt dat hier nogal eens! Lang niet iedereen leert wat bij op een training, en mocht het toch lukken dan ben je het door 49 weken geen aanhanger te rijden ook weer snel vergeten.
Alles met de auto als mover? Lamenielache! antwoordt op 23 april 2009:Pieter schrijft:� Noch Menno, noch Bert, noch Roel, wie dan ook, kan voor een ander bepalen wat goed of beter is. Toch gebeurt dat hier nogal eens!� � Geen van voornoemde personen pretendeert dat ook. Maar ik kan mij niet aan de stellige indruk onttrekken dat juist de mover behoeftigen, om wat voor reden dan ook, er veel moeite in stoppen om andersdenkenden te overtuigen dat een mover onder een caravan bijna noodzaak is.
Quote:� En voor hen, die alles in hun eentje moeten doen is het al helemaal een uitkomst, zo'n mover.� � Ook deze mening is door voornoemde personen meermaals onderschreven. société transport. Quote:� Alles met de auto als mover? Lamenielache!� � Ik weet, en heb het zelf gezien, dat voornoemde personen een (�klomp� als) caravan op de centimeter op zijn plek zetten
Latest Posts
Barcelona Public Transport
Public Transport Rome
Wie Lange Muss Ein Kühlschrank Nach Transport Ruhen